Projekt wnętrz salonu sprzedaży utrzymany w modnej stylistyce „new art deco”.
Wybór nawiązań do szczęśliwych lat 20 XX w. (czyli stylistyka „new art deco”) pomogła nam twórczo rozprawić się z nieusuwalnym łukiem w przejściu między dwoma pomieszczeniami. Skoro nie da się go usunąć – zróbmy mu triumf! – dlatego łuk otrzymał okładzinę z eleganckiego marmuru i mosiężne wykończenia.
Idąc za pierwszym skojarzeniem: „Okulary? Do czytania!” postanowiłyśmy użyć do ekspozycji oferty salonu książek, w oprawie z wytłoczonym logotypem. Bibliofili prosimy o powstrzymanie słusznego oburzenia – ekspozytorami są wyłącznie imitacje wykonane z dbałością o detal przez introligatornię.
Wysokość salonu pozwoliła nam dyskretnie wyeksponować oczekiwane przez inwestora grafiki reklamowe.
W ekspozycję wbudowane są podświetlane lustra, dzięki czemu klienci salonu lepiej zapoznają się z jego ofertą.
Dwukolorowa boazeria, oprócz funkcji dekoracyjnych, wydziela w przestrzeni dwie strefy: (1) kasową z kontuarem, na wprost wejścia oraz (2) szatnię dla klientów, umieszczoną w głębi salonu.
Zestawienie szlachetnych materiałów – czarnego marmuru, złotych dodatków, stylowego oświetlenia, odważnych dekoracji – połączone z mocną kolorystyką nadaje wnętrzu wyszukanego i unikalnego charakteru, przyciągając wzrok przechodniów. Wszystko to sprawia, że wnętrz poznańskiego salonu optycznego Młyńska 3 nie sposób pomylić z innym.
Projekt zrealizowałyśmy we współpracy z pracownią Artes Design.